Lakriskuler

Jeg skjønner hvis noen er skeptiske til kombinasjonen av nøtter, dadler og LAKRIS – det var jeg og. Men etter å ha sett disse kulene på samtlige smoothiesjapper rundt i byen måtte jeg bare teste det. Faktisk ble de kjempegode. Hvis du liker lakris da selvfølgelig. Lakrispulver er kanskje ikke noe alle har i huset til enhver tid, men du får kjøpt det for eksempel her eller på Meny/helsekost. Lakris er faktisk et naturprodukt med mange helsebringende egenskaper! 


 

Du trenger:

  • 1,5 dl cashewnøtter eller andre nøytrale nøtter (jeg brukte en blanding av det jeg hadde: cashew, para, mandler og valnøtter)
  • 100 g dadler uten stein 
  • 1,5 ss lakrispulver + lakrispulver til rulling 
  • 0,5 ts salt 

 

Slik gjør du:

  • Mal nøttene i en foodprosessor/stavmikserbeholder. Bland inn lakrisrotpulver og salt. Tilsett delte dadler og kjør alt til en jevn masse.
  • Sett kaldt en halvtime. Form kuler og rull de gjerne i litt lakrisrotpulver.
2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg