Sjokolade med melkefyll

Denne godbiten skal jeg absolutt ikke ta æren for å ha funnet på selv. Inspirasjon er hentet fra denne dama, som lager mye digg. Jeg velger å bruke vanlig sjokolade her, men man kan gjerne følge originaloppskriften for en sukkerfri variant. Du trenger helst silikonformer (jeg kjøpte mine på Ebay) – det er det enkleste å jobbe med. 

Du trenger:

  • Ca. 100-130 g (kommer an på str. på formene) valgfri sjokolade (mørk eller lys, med eller uten sukker) eller lag selv av kokosolje, kakao og lønnesirup
  • 50 g Philadelphia (ikke light)
  • 40 g hvit sjokolade (jeg brukte en vanlig fra butikken med sukker)
  • 3 ts sukrinmelis
  • 5 dråper stevia vanilje, evt. vaniljeessens 
  • Silikonformer

 

Slik gjør du:

  • Smelt sjokoladen på svak varme. Fordel 3/4 i bunnen av silikonformene, og smør sjokoladen opp på sidene i hvert hull. Sett i fryseren mens du lager melkekremen. 
  • Smelt hvit sjokolade, og bland inn Philadelphia og søtning. Rør til en jevn masse. 
  • Ha melkemassen i formene. La det være igjen litt plass på toppen til sjokoladen. Fyll på med sjokolade, og sett i kjøleskapet. Etter kort tid er det bare å velte de ut fra formene og kaste innpå en himmelsk god sjokoladekombo!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg