Sjokolade-energi-kuler

Mulig jeg henger etter på denne trenden, men etter å ha blitt eksponert for nok oppskrifter på sunne energikuler i det siste, måtte jeg teste det ut. Fant ut at det egentlig er ganske så kjekt å ha med seg i veska på jobb eller andre steder, fordi det er gir bra med energi og inneholder masse næringsstoffer som kroppen trenger. Som en frukt. De må smake godt, ellers gidder jeg ikke. Har prøvd meg litt fram, og ikke alt ble like bra, men disse ble veldig gode.

Du trenger:

  • 5 myke dadler uten stein 
  • 2 ss kokosolje (jeg bruker Cocosa)
  • 2 ss rått kakaopulver
  • 1 dl lettkokte havregryn
  • 2 ss chiafrø
  • En liten klype Maldonsalt 
  • 2-3 ss søtning (jeg brukte en blanding av kokossukker, lønnesirup og Fibersirup gold, fordi det var det jeg hadde)
  • Kokosmasse til å rulle kulene i 

 

Kjør alt i en foodprosessor. Jeg bruker den boksen som hører til stavmikseren. Sett massen kaldt en stund så den ikke blir så seig å jobbe med. Form til små kuler og rull de i kokosmasse. Oppbevares i fryser eller kjøleskap. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg