Superenkel yoghurtkake

I dag fyller 1-åringen 2 år, så da måtte jeg smelle sammen noe enkelt til feiringen. Valget falt på denne yoghurtkaka, som er superfrisk og god. Den må avkjøles en stund, så sånn sett må det beregnes litt tid. Dette er kanskje ikke noe å servere på nyttårsaften, men gjør seg i en liten barnebursdag!

Du trenger:

  • 1 stor boks yoghurt (jeg brukte jordbær)
  • 1 boks kremfløte
  • 3 pakker gele, to til bunnen og en til toppen (jeg brukte bringebær)

 

Slik gjør du:

  • Lag gele av to pakker med totalt 7 dl vannmengde og avkjøl
  • Visp fløte til krem og bland inn yoghurt og halvstiv gele
  • Røren helles i springform. Sett kaldt i noen timer eller over natten.
  • Lag gele til toppen av en pakke, men med halvparten vann (2,5 dl). Fordel jevnt og pynt med bær! 
5 kommentarer
    1. Hei, jeg har noen spørsmål.
      – Du sier en stor boks yoghurt, er det da 1 kg (for jeg vet at det finnes 2,5 kg og)?
      – Hvilken geleen brukte du? freia 125 gram eller piano?
      – Er kakeformen 22, 24 eller 26 cm i diameter?
      takk på forhånd 🙂

    2. I feel that is one of the most vital information for me.
      And i am satisfied studying your article.
      But should statement on some basic things, The site taste is perfect, the articles is
      actually great : D. Excellent activity, cheers

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg