Superdigg rødbetesmoothie

Jeg kjøpte en bunt med fersk rødbete, uten å vite hva jeg skulle bruke den til. Jeg har aldri laget noe med denne grønnsaken før, men tenkte det var på tide ettersom det faktisk er noe av det sunneste du kan spise. Eller drikke. Denne rødbetesmoothien (eller juicen hvis du lager den litt tynn) er skikkelig god, og har en helt FANTASTISK farge. Fineste jeg har sett i et glass!


 

Du trenger:

  • 1 liten rødbet – skrelt og delt i småbiter
  • Ca. 15 g fersk ingefær – skrelt og revet
  • Saften av en halv/hel sitron (smak til)
  • Ca. 3-4 dl kokosvann/”kokosdrikk”/mandelmelk (spørs hvor tynn du vil ha den)
  • 200 frosne jordbær
  • Kan droppes: noen biter syrlig frukt (jeg brukte ananas)
  • Kan droppes: litt sukrinmelis, lønnesirup, honning etc.

 

Bland alt jevnt i en blender! 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg